Regiomarketing voor het culturele project Wadopera Peter Grimes

In september 2021 organiseert en produceert Stichting Nootstroom de Wadopera Peter Grimes. Een aanwinst voor de regio op cultureel, economisch en toeristisch gebied. Met regiomarketing richt de organisatie zich op niet alleen op de vermarkting van de Wadopera, maar ook op de beleving van regionale streekmerken. De Versnellingsagenda draagt hier 65.000 euro aan bij.

De Wadopera Peter Grimes, naar de gelijknamige opera van de Britse componist Benjamin Britten, wordt in de openlucht en met 140 artiesten uitgevoerd. Dit alles zal plaatsvinden achter de zeedijk bij Peasens-Moddergat. De regiomarketing van het evenement stimuleert bezoekers om er een meerdaags verblijf van te maken in de regio. Het doel is om de merkwaarde van Noordoost Friesland, en dan vooral de streekmerken Wereld Erfgoed Waddenzee, Nationaal Park Lauwersmeer en Stad Dokkum, zo te vermarkten dat bezoekers van de Wadopera verleid worden om niet alleen voor de opera te komen, maar de regio voor langere tijd te ontdekken. Hierbij worden relaties gelegd met o.a. regionale overnachtingsmogelijkheden, toeristische trekpleisters, restaurants en natuurlijk de natuurgebieden. De belevingswaarde reikt hierdoor verder dan alleen de voorstelling. Met goede regiomarketing verwacht het culturele evenement een bijdrage te leveren aan de langjarige versterking van de marketing van het gebied en het aantrekken van bezoekers naar de regio.

‘’Tussen de 16.000 en 22.000 bezoekers komen speciaal voor de Wadopera naar Paesens Moddergat! Laten we deze kans aangrijpen om de regio Noordoost Friesland stevig in de schijnwerpers te zetten bij het publiek van de Wadopera.’’