Noordoost-Fryslân kent tal van metaalbedrijven die prachtige producten maken die de hele wereld over gaan. Toch kennen veel inwoners en jongeren (de werknemers van de toekomst) het bestaan van deze bedrijven niet. Wytse Pyt de Jager van DOKcom PR & Communicatie wil met het project Staalkrachtig Noordoost-Fryslân hier verandering in brengen.
Het project geeft de regionale maakindustrie de kans zich via nieuwe communicatiekanalen te profileren. Hiermee krijgt de regionale maakindustrie de kans om rechtstreeks het onderwijs te bereiken, studiekiezers te enthousiasmeren voor de sector en beter zichtbaar te worden voor mensen die aan omscholing denken of in de bijstand zitten.
Wytse Pyt de Jager: ‘’Met het project ‘Staalkrachtig Noordoost-Fryslân’ willen we deze bedrijven beter onder de aandacht brengen in de regio en daarnaast in beeld brengen dat ze aantrekkelijk zijn als werklocatie. Want dat kregen we op verschillende plekken te horen: dat het lastig is om geschikt personeel te vinden. Door te laten zien hoe veelzijdig de mogelijkheden heel dichtbij huis zijn, willen we de doelgroep motiveren om ook voor een staalkrachtige toekomst te kiezen. We willen daarnaast graag laten zien aan jong talent hoe mooi de regio Noordoost-Fryslân is en wat voor prachtige bedrijven hier gevestigd zijn.’’
Met een bijdrage uit de Versnellingsagenda wordt een magazine en website ontwikkeld en wordt Staalkrachtig actief op social media. In het magazine komen zowel de deelnemende bedrijven aan het woord, als jongeren die in de regio bij staalbedrijven werken. Het laat vooral ook de verrassende en veelzijdige kant zien die staalbedrijven bieden. Doel is om de communicatiekanalen medio 2021 te lanceren.