Fryske Fammen Yn Saken, de naam zegt het al: Friese vrouwen in zaken. Met het project wil QWIK Marketing een ondernemersnetwerk opzetten voor vrouwelijke ondernemers uit de regio. Met bijeenkomsten en een digitaal netwerk, zodat dames uit de regio elkaar kunnen vinden en actief ideeën, kennis en ervaring met elkaar kunnen delen.
Op het ondernemersplatform vind je interviews en ondernemersverhalen met professionals. Deze verhalen zijn bedoeld om andere zakenvrouwen te inspireren om ook hun verhaal te vertellen en kennis te delen met elkaar. Fryske Fammen Yn Saken (FFYS) is inmiddels uitgeroeid tot een totaalconcept met een online platform, podcast en lifestyle magazine.
“Zakenvrouwen verdienen het om meer zichtbaar te zijn. In mijn werk hoorde ik zulke mooie verhalen maar die zag ik nergens terug. Ik zie dat als een gemiste kans. Met een persoonlijk verhaal leg je de verbinding. Door meer zichtbaar te zijn creëer je kansen. Daarom startte ik een Friestalige podcast en lanceerde ik een magazine. Met dit online platform kan ik letterlijk alle zakenvrouwen een podium geven en met elkaar in contact brengen.” – Wikje de Roos, projectmanager.
FFYS richt zich op ondernemende vrouwen die professioneel aan de weg timmeren. Van directeuren, zelfstandig professionals en ceo’s tot kunstenaars. “Deze vrouwen hebben allemaal een verhaal te vertellen over hoe ze zover zijn gekomen. Allemaal voorbeelden om anderen mee te inspireren zodat er een beweging op gang komt. Met het FFYS platform wil ik vrouwen aanmoedigen ook in beweging te komen. Het provinciale aspect van het magazine biedt werkende vrouwen op een laagdrempelige manier de nodige input en inspiratie.”